Πίνακες των νέων τελών κυκλοφορίας (οχήματα που ταξινομήθηκαν έως 31-10-2010)
Αντιρρυπαντικά
Oχήματα που πρωτοκυκλοφορήσαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά αύξηση των τελών από 0,08 έως 0,32 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν καθώς και η μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας κάτω από τα 90 αντί για τα 100 γραμμάρια που ισχύει σήμερα.
Για παράδειγμα, ένα ΙΧ μοντέλο του 2012 που εκπέμπει 99 γραμμάρια και απαλλασσόταν από τα τέλη κυκλοφορίας έως πέρυσι, φέτος ο ιδιοκτήτης του θα επιβαρυνθεί με 89,1 ευρώ τέλη. Επίσης, ένα ΙΧ υψηλού κυβισμού που εκπέμπει 230 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και πέρυσι επιβαρυνόταν με 644 ευρώ, φέτος θα επιβαρυνθεί με 701,5 ευρώ, δηλαδή 57,5 ευρώ περισσότερα.
Τα υβριδικά
Ούτε τα υβριδικά οχήματα μεσαίου κυβισμού και πάνω γλιτώνουν από τις αυξήσεις στα τέλη. Για τα υβριδικά οχήματα μειώνεται το όριο της απαλλαγής από τα τέλη στα 1.549 κυβικά από τα 1.929 που ίσχυε ενώ για αυτά τα οχήματα μειώνεται και η έκπτωση από τα τέλη από το 50% στο 40%, δηλαδή θα πληρώνουν το 60% των τελών που αναλογούν σε συμβατικό όχημα του ίδιου κυβισμού. Για παράδειγμα, ένα υβριδικό όχημα 2.800 κυβικών, μοντέλο 2009, επιβαρυνόταν με τέλη ύψους 440 ευρώ (το 50% των τελών που αναλογούν σε συμβατικό όχημα). Πλέον θα επιβαρύνεται με 552 ευρώ (το 60% των νέων τελών). Επίσης, υβριδικό όχημα 1.800 κυβικών, μοντέλο του 2009, που πέρυσι δεν επιβαρυνόταν με τέλη, φέτος θα επιβαρυνθεί με 192 ευρώ (το 60% των νέων τελών για αυτόν τον κυβισμό),
Η ανάρτηση των νέων ειδοποιητηρίων των τελών στο taxisnet αναμένεται να γίνει έως το τέλος του μήνα ενώ δεδομένη θεωρείται και η επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής τους και μετά την 31η Δεκεμβρίου.
Για τα ρυμουλκά (τράκτορ): 300 ευρώ.
δ) Λεωφορεία:
Κατηγορία
|
Θέσεις καθημένων
|
Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
|
|
Α
|
έως
|
33
|
210
|
Β
|
34-
|
50
|
410
|
Γ
|
51
|
και άνω
|
510
|
ε) Αυτοκίνητα που δεν ανήκουν στις πιο πάνω κατηγορίες: 535 ευρώ.
στ) Ειδικά, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας των ιδιωτικής χρήσης επιβατικών οχημάτων που τελούν στο ανασταλτικό τελωνειακό καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής, υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, όπως ορίζεται από τις διατάξεις της υποπερίπτωσης α΄ της περίπτωσης Α΄ της παραγράφου
ζ) Στα εκποιούμενα από το Δημόσιο ή τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε.) επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα, τα οποία τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία, ως ιδιωτικής χρήσης, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται όπως και στην προηγούμενη υποπερίπτωση.
Προκειμένου για υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1.929 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, αυτά απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής άνω των 1.929 κ.εκ., τα τέλη κυ− κλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
Ειδικά, προκειμένου για ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα οχήματα και ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, της πιο πάνω κατηγορίας, αυτά απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
η) Για τα καινουργή ή μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, ασθενοφόρα, νεκροφόρες και θωρακισμένα επιβατικά οχήματα, επειδή εξαιρούνται από τη μέτρηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών.
θ) Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά πριν από την 1.1.2002, ανεξάρτητα του χρόνου της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, επειδή για τα οχήματα αυτά δεν ήταν υποχρεωτική η μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών.
ι) ια τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης που αποχαρακτηρίζονται και τίθενται σε κυκλοφορία, ως ιδιωτικής χρήσης, ως ημερομηνία για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, νοείται η ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα.
Κλιμάκιο εκπομπών διοξειδίου άνθρακα
(γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο) |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γρμ. εκπομπών CO2
(σε ευρώ) |
0-100
|
0,00
|
101-150
|
2,25
|
Άνω των 251
|
2,80
|
|
|
γ) ΦΟΡΤΗΓΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ κ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΔΗΜ. ΧΡΗΣΗΣ KG
Κατηγορία
|
Μεικτό βάρος σε χιλιόγραμμα
|
Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
|
Α
|
έως 3.500
|
125
|
Β
|
3.501-10.000
|
195
|
Γ
|
10.001-19.000
|
340
|
Δ
|
19.001-26.000
|
495
|
Ε
|
26.001-33.000
|
650
|
ΣΤ
|
33.001-40.000
|
925
|
Ζ
|
40.001 και άνω
|
1.460
|
Α |
ΕΩΣ 1500 |
€75 |
Β: |
1501-3500 | €105 |
Γ: |
3501-10000 | €300 |
Δ: |
10001-20000 | €600 |
Ε: |
20001-30000 | €940 |
ΣΤ: |
30001-40000 | €1320 |
Ζ: |
40001 ΚΑΙ ΑΝΩ | €1490 |
|
Κατηγορία ΑΣΤΙΚΑ
|
Θέσεις καθήμενων και όρθιων
|
|
Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
|
Α
|
έως
|
50
|
210
|
Β
|
51
|
και άνω
|
385
|
Κατηγορία ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ
|
Θέσεις καθήμενων και όρθιων
|
|
Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
|
Α
|
έως
|
50
|
215
|
Β
|
51
|
και άνω
|
300
|
Κατηγορία ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ
|
Θέσεις καθήμενων
|
|
Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
|
Α
|
έως
|
40
|
430
|
Β
|
41
|
και άνω
|
595
|